Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(29)
Autor
Alberro Alexander
(1)
Allen Felicity (1952-)
(1)
Allen Gwen
(1)
Barr Alfred Hamilton (1902-1981)
(1)
Beshty Walead
(1)
Coles Alex
(1)
Cook Sarah (1974- )
(1)
Degen Natasha
(1)
Doherty Claire
(1)
Farr Ian
(1)
Fraser Andrea
(1)
Getsy David J
(1)
Gitelman Lisa
(1)
Grojs Boris (1947-)
(1)
Groom Amelia
(1)
Hudek Antony
(1)
Jones Amelia (1961- )
(1)
Kelly Caleb
(1)
Kholeif Omar
(1)
Lange-Berndt Petra
(1)
Lind Maria (1966- )
(1)
McDonough Tom (1969-)
(1)
Moggridge Bill (1943-2012)
(1)
Noble Richard
(1)
Ramos Filipa
(1)
Shanken Edward A. (1964-)
(1)
Sigler Friederike
(1)
Spieker Sven
(1)
Stallabrass Julian
(1)
Sutcliffe Jamie
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(26)
Wielka Brytania
(3)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
angielski
(26)
polski
(3)
Temat
Sztuka
(18)
Kultura i sztuka
(2)
Abstrakcjonizm
(1)
Arts, Modern
(1)
Awangarda (kierunek artystyczno-literacki)
(1)
Cywilizacja
(1)
Czas
(1)
Człowiek
(1)
Emocje w sztuce
(1)
Etyka
(1)
Filozofia
(1)
Fraser, Andrea
(1)
Homoseksualizm
(1)
Informacja
(1)
Instytucje artystyczne
(1)
Interakcja (informatyka)
(1)
Komercjalizacja
(1)
Komputery
(1)
Kuratorstwo (sztuka)
(1)
Magia
(1)
Materiały artystyczne
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Modernizm
(1)
Pamięć werbalna
(1)
Praca
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Projektowanie
(1)
Przedmiot (filozofia)
(1)
Przemysł
(1)
Psychologia
(1)
Ruiny
(1)
Seksualność
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo wyższe artystyczne
(1)
Sztuka konceptualna
(1)
Sztuka site-specific
(1)
Sztuki wizualne
(1)
Technologia
(1)
Tematy i motywy
(1)
Teoria informacji
(1)
Teoria systemów
(1)
Teoria sztuki
(1)
Utopia
(1)
Wzornictwo przemysłowe
(1)
Zarządzanie informacją
(1)
Zwierzęta
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: dzieło
Sztuka Współczesna
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(3)
Gatunek
Film dokumentalny
(1)
29 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(MIT Press writing art series)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Fra.4 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Raw Data" is an oxymoron / ed. by Lisa Gitelman. - Cambridge ; London : The MIT Press, cop. 2013. - VI, [4], 182 s., [10] s. tabl. : il. (gł. kolor.) ; 23 cm.
(Infrastructures Series)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 131 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
History becomes form : Moscow conceptualism / Boris Groys. - Cambridge ; London : The MIT Press, cop. 2010. - [6], 198 s. : il. ; 23 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 50 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Designing interactions / Bill Moggridge. - Cambridge, Massachusetts ; London : The MIT Press, 2007. - XXIV, 766 stron : ilustracje ; 24 cm + DVD.
Technologia cyfrowa zmieniła sposób, w jaki wchodzimy w interakcję ze wszystkim – od gier, w które gramy, po narzędzia, których używamy w pracy. Projektanci produktów technologii cyfrowej nie postrzegają już swojej pracy jako projektowania obiektu fizycznego – pięknego lub użytkowego – ale jako projektowania naszych interakcji z nim. W projektowaniu interakcji, wielokrotnie nagradzany projektant Bill Moggridge przedstawia nam czterdziestu wpływowych projektantów, którzy ukształtowali naszą interakcję z technologią. Moggridge, projektant pierwszego laptopa (GRiD Compass, 1981) i założyciel firmy projektowej IDEO, opowiada nam te historie z punktu widzenia specjalisty z branży, śledząc ewolucję pomysłów od inspiracji do rezultatu. Innowatorzy, z którymi przeprowadza wywiady — w tym Will Wright, twórca The Sims, Larry Page i Sergey Brin, założyciele Google oraz Doug Engelbart, Bill Atkinson i inne osoby zaangażowane w wynalezienie i rozwój myszy i komputerów stacjonarnych — odegrali kluczową rolę w dokonywaniu zmian w projektowaniu interakcji. Ich historie przedstawiają historię rozwoju projektów przedsiębiorczych dla technologii.
Moggridge i jego rozmówcy omawiają takie pytania, jak: dlaczego komputer osobisty ma okno w pulpicie, co sprawiło, że przenośne organizery firmy Palm odniosły taki sukces, co sprawia, że ​​gra staje się hobby, dlaczego Google jest preferowaną wyszukiwarką i dlaczego 30 milionów ludzi w Japonia wybiera usługę i-mode dla swoich telefonów komórkowych. Moggridge opowiada historię swojego własnego procesu projektowania i wyjaśnia skupienie się na ludziach i prototypach, które odniosło sukces w IDEO – w jaki sposób potrzeby i pragnienia ludzi mogą inspirować innowacyjne projekty oraz jak ewoluują metody prototypowania w projektowaniu technologii cyfrowej.
Wywiady z: Billem Atkinsonem, Durrell Bishop, Brendan Boyle, Dennis Boyle, Paul Bradley, Duane Bray, Sergey Brin, Stu Card, Gillian Crampton Smith, Chris Downs, Tony Dunne, John Ellenby, Doug Englebart, Jane Fulton Suri, Bill Gaver, Bing Gordon, Rob Haitani, Jeff Hawkins, Matt Hunter, Hiroshi Ishii, Bert Keely, David Kelley, Rikako Kojima, Brenda Laurel, David Liddle, Lavrans Løvlie, John Maeda, Paul Mercer, Tim Mott, Joy Mountford, Takeshi Natsuno, Larry Page , Mark Podlaseck, Fiona Raby, Cordell Ratzlaff, Ben Reason, Jun Rekimoto, Steve Rogers, Fran Samalionis, Larry Tesler, Bill Verplank, Terry Winograd, Will Wright
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Produkt 20 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Education / edited by Felicity Allen. - London : Whitechapel Gallery Cambridge : The MIT Press, 2011. - 238, [2] s. ; 21 cm.
(Documents of Contemporary Art)
Art's recent “educational turn” is viewed within a wider-ranging narrative of alternative ideas of education through art. This book will be an original and indispensable resource for all who believe in the importance of art in the wider educational realm. Framing the recent “educational turn” in the arts within a broad historical and social context, this anthology raises fundamental questions about how and what should be taught in an era of distributive rather than media-based practices. Among the many sources and arguments traced here is second-wave feminism, which questioned dominant notions of personal and institutional freedom as enacted through art teaching and practice. Similarly, education-based responses by the art community to the catastrophes of World War II and postcolonial conflict critically inform contemporary art confronting the interrelationships of education, power, market capitalism, and—as Michael Hardt and Antonio Negri describe it—the global condition of war. These writings by artists, philosophers, educators, poets, and activists center on three recurring and interrelated themes: the notion of “indiscipline” in theories and practices that challenge boundaries of all kinds; the present and future role of the art school; and the turn to pedagogy as medium in a diverse range of recent projects. Other writings address such issues as instrumentalism and control, liberation and equality, the production and the politics of culture, and the roots of research-based practice and experimental participatory works.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 420 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Magazine / edited by Gwen Allen. - London : Whitechapel Gallery Cambridge : The MIT Press, 2016. - 237, [2] strony ; 21 cm.
(Documents of Contemporary Art)
Autor
Forma i typ
Różnorodne platformy ery cyfrowej nie umniejszały roli magazynu dla artystów jako alternatywnego medium i przestrzeni eksperymentalnej. Wewnętrznie oparty na współpracy, w tym aktywnym zaangażowaniu czytelników, magazyn jest z natury „otwartą” formą, która generuje stale ewoluujące relacje. Było to integralną częścią pojawienia się krytyki artystycznej w okresie oświecenia i rozwoju dialogu artystycznego wokół pojęć kultury, polityki i publiczności od nowoczesnych awangard do współczesności. Ta antologia kontekstualizuje obecny stan i potencjał pisma artysty, badając światy sztuki, które na przemian tworzył i wypierał. Oprócz analizowania studiów przypadków magazynów transformacyjnych z początku lat 60. kolekcja ta zawiera obszerne archiwum kluczowych wypowiedzi redakcyjnych, od XVIII-wiecznego Weimaru po XXI-wieczny Bangkok, Kapsztad i Delhi.
Ankietowani artyści to Can Altay, Ei Arakawa, Julieta Aranda, Tania Bruguera, Maurizio Cattelan, Eduardo Costa, Dexter Sinister, Rimma Gerlovina, Valeriy Gerlovin, Robert Heinecken, John Holmstrom, John Knight, Silvia Kolbowski, Lee Lozano, Josephine Meckseper, C. , Raymond Pettibon, Adrian Piper, Seth Price, Raqs Media Collective, Riot Grrrl, Martha Rosler, Sanaa Seif, Rirkrit Tiravanija, Scott Treleaven, Triple Canopy i Anton Vidokle. Scenarzyści to Saul Anton, Stuart Brand, Jack Burnham, Johanna Burton, Thomas Crow, Edit DeAk, Kenneth Goldsmith, Jurgen Habermas, Martina Koppel-Yang, Antje Krause-Wahl, Lucy Lippard, Caolan Madden, Valentina Parisi, Howardena Pindell, Georg Schollhammer , Nancy Spector, Sally Stein, Reiko Tomii, Jud Yalkut i Vivian Ziherl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 421 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ethics / edited by Walead Beshty. - London : Whitechapel Gallery ; Cambridge, MA : The MIT Press, 2015. - 239, [1] stron ; 23 cm.
(Documents of Contemporary Art)
Temat
Granica obiektu lub projektu sztuki współczesnej nie jest już czymś, co istnieje tylko w przestrzeni fizycznej; istnieje również w przestrzeni społecznej, politycznej i etycznej. Sztuka otworzyła się na transnarodowe sieci producentów i odbiorców, migrując w sferę systemów społecznych i dystrybucyjnych, czy to w formie „estetyki relacyjnej”, czy też innych krytycznych zmian w praktyce. W ten sposób sztuka coraz bardziej uwikłana jest w kwestie etyczne.
W tym tomie artysta i pisarz Wallead Beshty ocenia stosunek etyki do estetyki i pokazuje, w jaki sposób to spotkanie stało się centralnym elementem kontestowanej przestrzeni wielu sztuki najnowszej. Łączy teoretyczne podstawy etyki estetyki; oceny sztuki, która angażuje się w kwestie etyczne; wypowiedzi i przykłady metodologii przyjętych przez różnorodną grupę artystów; oraz badania dzieł sztuki, które kwestionują etyczne warunki, w jakich jest wytwarzana i doświadczana sztuka współczesna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 396 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Design and art / edited by Alex Coles. - First published. - London : Whitechapel Gallery ; Cambridge, Massachusetts : The MIT Press, 2007. - 207, [1] strona ; 21 cm.
(Documents of Contemporary Art)
Tytuł ten kompleksowo bada i wykracza poza zjawisko „designart”, które pojawiło się od ery popu i minimalizmu: nowatorskie, hybrydowe praktyki, które zacierają tradycyjne granice między sztuką, architekturą, grafiką i projektowaniem produktów. Kluczowe debaty na temat formy i funkcji, codzienności, kolektywu i utopii są kontekstualizowane historycznie i teoretycznie przez czołowych praktyków i krytyków zarówno ze świata sztuki, jak i designu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 427 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Information / edited by Sarah Cook. - First published. - London : Whitechapel Gallery ; Cambridge, Massachusetts : The MIT Press, 2016. - 237, [1] strona ; 21 cm.
(Documents of Contemporary Art)
Ta antologia stanowi pierwszą historyczną ocenę sztuki opartej na informacji w odniesieniu do struktur danych i kuratorowania wystaw. Obejmuje takie przełomowe wystawy, jak „Informacja” w The Museum of Modern Art w Nowym Jorku w 1970 roku oraz równie wpływowy „Les Immatériaux”, zainicjowany przez filozofa Jean-François Lyotard w Centre Pompidou w Paryżu w 1984 roku. Ponownie analizuje prace artystów z lat sześćdziesiątych i wczesnych osiemdziesiątych, od Les Levine i NE Thing Co. po General Idea i Jenny Holzer, której prorocze zrozumienie znaczenia informacji rozbrzmiewa dzisiaj. Wpisuje się również ponownie w narrację historii sztuki technologicznie krytyczne dzieła sztuki, które przez lata krążyły na festiwalach nowych mediów, a nie w galeriach.
Podczas gdy informatyka rozróżnia „informacje”, sygnały i dane, artyści od lat 60. do chwili obecnej kwestionowali słuszność i wartość takich granic. Artyści badali materialność informacji w postaci znaków, zapisów i śladów; jego niematerialność w ukrytych kodach, strukturach i przepływach; jego ucieleśnienie w instrukcjach, interakcjach społecznych i działaniach politycznych; jego przeciążenie lub niekontrolowany nadmiar, kwestionujący utopijne koncepcje społeczeństwa sieciowego; jego potencjał dezinformacji i dezinformacji, podprogowo zmieniający nasze postrzeganie; i jego postcyfrową niesforność, niepokojącą utrwalone pojęcia historii i miejsca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 426 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Market / edited by Natasha Degen. - First published. - London : Whitechapel Gallery Cambridge : The MIT Press, 2013. - 239, [1] stron ; 21 cm.
(Documents of Contemporary Art)
„Doskonała, niezbędna antologia, która jest zarówno dobrą lekturą, jak i użytecznym narzędziem nauczania”. - Sarah Thornton, autorka „Siedem dni w świecie sztuki”. „Nieoceniony zasób, który nie tylko analizuje i odkrywa pochodzenie i ewolucję dzisiejszego, wszechobecnego molocha na rynku sztuki, ale także oferuje szereg perspektyw na jego bardzo drażliwy związek z pojęciami wartości i jego wpływ na praktykę artystyczną. Obowiązkowe – choć nieco niepokojące - czytanie dla wszystkich sektorów świata sztuki, a zwłaszcza dla artystów!" - Louisa Buck, korespondentka sztuki współczesnej, „The Art Newspaper”.Tom Wolfe i Thomas Zaunschirm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 411 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Situation / edited by Claire Doherty. - London : Whitechapel Gallery ; Cambridge : The MIT Press, 2009. - 238, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Documents of Contemporary Art)
Unikalny zestaw warunków wytworzonych zarówno w przestrzeni, jak i w czasie oraz obejmujących relacje materialne, społeczne, polityczne i ekonomiczne. Sytuacja jest obecnie kluczowym pojęciem w sztuce XXI wieku. Niniejsza antologia śledzi jej ewolucję od pojawienia się sztuki site-specific w latach 60. XX wieku po jej rozbieżne implikacje w epoce globalnej. Wśród badanych tematów znalazły się ograniczenia obszaru; rola artysty jako etnografa lub badacza terenowego; związek działania z przestrzenią publiczną; znaczenie miejsca i miejscowości; oraz kluczowa rola kuratora w nowej sztuce sytuacyjnej.
Artyści ankietowani to: Vito Acconci, Allora & Calzadilla, Francis Alÿs, Carl Andre, Artist Placement Group, Michael Asher, Amy Balkin, Ursula Biemann, Bik Van der Pol, Daniel Buren, Victor Burgin, Janet Cardiff, Center for Land Use Interpretation, Adam Chodzko , Tacita Dean, Elmgreen & Dragset, Andrea Fraser, Hamish Fulton, Dan Graham, Liam Gillick, Renée Green, Materiał grupowy, Douglas Huebler, Bethan Huws, Pierre Huyghe, Robert Irwin, Emily Jacir, Ilya Kabakov, Július Koller, Langlands & Bell , Ligna, Richard Long, Gordon Matta-Clark, Cildo Meireles, Jonathan Monk, Robert Morris, Gabriel Orozco, Adrian Piper, Walid Ra'ad, Raqs Media Collective, Paul Rooney, Martha Rosler, Richard Serra, Situationist International, Tony Smith, Robert Smithson, Vivan Sundaram, Rirkrit Tiravanija, Lawrence Weiner, Rachel Whiteread,Krzysztof Wodiczko i Qiu Zhijie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 402 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Memory / edited by Ian Farr. - London : Whitechapel Gallery Cambridge : The MIT Press, 2012. - 238, [1] strona ; 21 cm.
(Documents of Contemporary Art)
Autor
Forma i typ
Badania szerokiego wachlarza artystycznych związków z pamięcią, powtórzeniami i ponownym pojawieniem się oraz zapominaniem w dziełach sztuki od końca lat 40. XX wieku do chwili obecnej. Ta antologia bada zwrot w sztuce nie tylko w kierunku archiwów i historii, reliktów przeszłości nowoczesności, ale w kierunku samych w sobie zjawisk „nawiedzenia” i aktywacji pamięci. Przygląda się szerokiej gamie artystycznych związków z kojarzeniem, powtarzaniem i ponownym pojawianiem się pamięci, a także formami „aktywnego” zapominania. Jej dyskusje obejmują dzieła sztuki z późnych lat 40. kawałków, które w swoich obecnych konfiguracjach „zapominają” o wcześniejszych poślizgach i upadkach. Kontekstualizując rolę pamięci w teorii wizualnej i polityce estetycznej – od optyki Marcela Prousta po analizę „industrializacji” pamięci Bernarda Stieglera – ta kolekcja bada również różnorodność sytuacji i rejestrów, w których współcześni artyści badają pamięć. Sztuka, która angażuje się w pamięć ucieleśnioną w warunkach materialnych i przestrzennych, jest badana obok prac, które odzwierciedlają skutki pamięci w czasie, a jeszcze inne, które wykorzystują pamięć lub zapominanie do pracy poprzez aspekty licznych przeszłości, przez które teraźniejszość jest zawsze nawiedzona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Nauki humanistyczne 424 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Queer / edited by David J. Getsy. - First published. - London : Whitechapel Gallery ; Cambridge, Massachusetts : The MIT Press, 2016. - 237, [3] strony ; 21 cm.
(Documents of Contemporary Art)
Nigdy nie było antologii pism artystów takich jak Queer. To antidotum na asymilację, wezwanie do radykalnej kreatywności i recepta na rewolucję artystyczną. - Richard Meyer, profesor na Wydziale Sztuki i Historii Sztuki Uniwersytetu Stanforda Zamiast książki o teorii queer dla artystów, jest to książka o artystycznych taktykach queer i zaraźliwych koncepcjach. W pierwszej takiej antologii, która koncentruje się na twórczości artystów, liczne rozmowy na temat praktyki queer są zestawiane z różnych kontekstów indywidualnych, społecznych i kulturowych. Teksty te razem opisują i badają sposoby, w jakie artyści używali pojęcia queer jako miejsca politycznej i instytucjonalnej krytyki, jako ramy rozwoju nowych rodzin i historii, jako bodźca do działania i jako podstawę do deklarowania różnica nie do przyswojenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Trans-queer 7 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Time / edit by Amelia Groom. - London : Whitechapel Gallery ; Cambridge, MA : The MIT Press, 2013. - 237, [1] strona ; 21 cm.
(Whitechapel: documents of contemporary art)
Antologia ta umieszcza w kontekście sztukę, która proponuje alternatywy dla modeli linearnego czasu, które leżą u podstaw zarówno kapitalizmu, jak i postępowej nowoczesności. Sztuka współczesna badała tak różnorodne rejestry doczesności, jak „marnowanie i czekanie; regresja i powtarzanie; deja vu i seryjność; niezrealizowana możliwość i bezczynność; niekonsumpcja i kontrproduktywność; spóźnieni i wcześniacy; niespójne i niezsynchronizowane – z których wszystkie są sprzeczne z sekwencjonistycznym czasem i indeksami poślizgów w chronologicznym doświadczeniu”. Podczas gdy teoretycy tacy jak Giorgio Agamben i Mieke Bal proponowali „polichroniczne”, „heterochroniczne” lub „anachroniczne” odczytanie historii, artyści otworzyli pole czasu do tego stopnia, że ​​samo pojęcie współczesności zostaje zakwestionowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 401 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The object / edited by Antony Hudek. - London : Whitechapel Gallery Cambridge : The MIT Press, 2014. - 239, [1] strona ; 21 cm.
(Documents of Contemporary Art)
Artyści coraz częściej odwołują się do pracy „post-obiektowej”, podczas gdy teoretycy zajmują się materialnymi artefaktami w kulturze. Skupienie się na uczeniu „obiektowym” traktuje przedmioty jako wektory dialogu między dyscyplinami. Wirtualne obrazowanie umożliwia abstrakcję lub obejście obiektu, podczas gdy niematerialne formy pracy podważają teorie materialistyczne. Ta antologia dokonuje przeglądu takich przewartościowań tego, co stanowi „przedmiotowość” produkcji, której przedmiotem jest sztuka. Wśród tematów, które bada, znajdują się stosunek przedmiotu do podmiotowości; rozróżnienia między przedmiotami a rzeczami; znaczenie przejścia obiektu od masy bezwładnej do narzędzia lub artefaktu; oraz znaczenia codzienności w znalezionym przedmiocie, powtórzenie w replikowanym lub wielokrotnym przedmiocie, utrata w nieobecnym przedmiocie i porzucenie w bezforemnym lub zdegradowanym przedmiocie. Bada również pozycje artystyczne, które są anty-obiektowe; teorie obiektu eksperymentalnego, liminalnego lub mentalnego; oraz rola obiektów w performansie. Obiekt staje się pryzmatem, przez który można na nowo odczytać sztukę współczesną i lepiej zrozumieć jej niedawną przeszłość.
Ankietowani artyści to: Georges Adéagbo, Art in Ruins, Iain Baxter, Louise Bourgeois, Pavel Büchler, Lygia Clark, Claude Closky, Brian Collier, Jimmie Durham, Fischli & Weiss, Luca Frei, Meschac Gaba, Isa Genzken, Gruppe Geflecht, Eva Hesse, Mike Kelley, John Latham, Antje Majewski, Gustav Metzger, Cady Noland, Gabriel Orozco, Adrian Piper, Falke Pisano, Eva Rothschild, Aura Satz, Kenneth Snelson, Hito Steyerl, Josef Strau, Alina Szapocznikow, Joëlle Tuerlinckx, Erwin Wurm
Teksty napisali: Homi K. Bhabha, Jack Burnham, Ewa Lajer-Burcharth, Lynne Cooke, Gillo Dorfles, Jean Fisher, Ferreira Gullar, Charles Harrison, Paulo Herkenhoff, Julia Kristeva, Bruno Latour, Bracha Lichtenberg-Ettinger, Jean-François Lyotard, Lev Manovich, Ursula Meyer, Bruno Munari, Georges Perec, Hans-Jörg Rheinberger, Dieter Roelstraete, Howard Singerman, Nancy Spector, Marcus Steinweg, Anne Wagner, Gérard Wajcman, Slavoj Žižek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 418 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sexuality / edited by Amelia Jones. - London : Whitechapel Gallery ; Cambridge : The MIT Press, 2014. - 236, [4] strony ; 21 cm.
(Documents of Contemporary Art)
Śledzenie utożsamiania sztuki z ekspresją seksualną lub represją, od epoki ruchów praw człowieka do współczesności. Argumentowano, zwłaszcza w psychoanalitycznym i modernistycznym dyskursie o sztuce, że produkcja dzieł sztuki jest zasadniczo napędzana pożądaniem seksualnym. Dalej argumentowano, zwłaszcza od początku lat 70., że popędy i pragnienia seksualne warunkują również dystrybucję, prezentację i odbiór sztuki. Ta antologia śledzi, jak i dlaczego powstało to utożsamianie sztuki z ekspresją seksualną lub represją i jak terminy przesunęły się w parze z debatami artystycznymi i teoretycznymi, od epoki ruchów praw człowieka do współczesności. Wśród tematów, które omawia, znajdują się: odrzucenie i „informacja”, czyli bezforemność; pornografia i obscena; performatywność płci i seksualności; oraz rola seksualności w tworzeniu radykalnych praktyk artystycznych lub kuratorskich w odpowiedzi na takie kwestie, jak sponsorowane przez państwo represje i antyfeminizm w szerszej sferze społecznej. Ankietowani artyści to między innymi Vito Acconci, Assume Vivid Astro Focus, Lynda Benglis, Louise Bourgeois, Gerard Byrne, George Chakravarthi, Judy Chicago, Vaginal Davis, Wim Delvoye, Elmgreen & Dragset, Valie Export, Felix Gonzalez-Torres, Guillermo G mez-Pena, Harmony Hammond, Claudette Johnson, Mary Kelly, Yayoi Kusama, Robert Legorreta, Paul McCarthy, Sarah Maple, Shirin Neshat, Lorraine O'Grady, Yoko Ono, Catherine Opie, Orlan, William Pope.L, Miriam Schapiro, Carolee Schneemann, Joan Semmel , Barbara Smith, Annie Sprinkle, Alina Szapocznikow, Del LaGrace Volcano, Hannah Wilke, David Wojnarowicz Pisarze to: Malek Alloula, Norman O. Brown, Judith Butler, Douglas Crimp, Angela Dimitrakaki, Michel Foucault, Daniel Guerin, Eleanor Heartney, Jonathan D. Katz, Rosalind Krauss, Julia Kristeva, Paweł Leszkowicz, Herbert Marcuse, Kobena Mercer, Laura Mulvey, Lawrence Rinder, Jacqueline Rose, Eve Kosofsky Sedgwick, Susan Sontag, Trinh T. Minh-ha, Stephen Whittle
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 403 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sound / edited by Caleb Kelly. - London : Whitechapel Gallery ; Cambridge, MA : The MIT Press, 2011. - 239, [1] s. ; 21 cm.
(Whitechapel: documents of contemporary art)
Autor
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 405 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moving image / edited by Omar Kholeif. - London : Whitechapel Gallery Cambridge : The MIT Press, 2015. - 239, [1] strona ; 21 cm.
(Documents of Contemporary Art)
Ta antologia bada rozszerzone pole obrazu ruchomego w sztuce najnowszej, śledząc genealogie współczesnej pracy z ruchomym obrazem w performansie, sztuce ciała, filmie eksperymentalnym, instalacji i sztuce site-specific od lat 60. XX wieku do dnia dzisiejszego. Kontekstualizując nowe osiągnięcia możliwe dzięki postępom w technologii cyfrowej i sieciowej, lokalizuje współczesną praktykę w ramach globalnych. Wśród zagadnień, które analizuje, znajdują się: jak nowe technologie, formy aparatury, sposoby montażu czy kadrowania wpływają na innowacje w praktyce artystycznej i strategii; jak praca jest definiowana przez lokalne konteksty i napięcia, które mogą powstać, gdy lokalne jest reprezentowane globalnie; jak definiujemy „trzecią przestrzeń” dla obrazu filmowego i czy obszar instalacji można wyabstrahować z geografii; jak praca oparta na wynikach w tej dziedzinie bada ciała jako granice lub terytoria; sposób, w jaki polityczne, pedagogiczne i kolektywne formy praktyki wpłynęły na ruchomy obraz; oraz nowe platformy i sposoby oglądania, które ewoluują w odpowiedzi na globalnie rozproszone warunki współczesnych mediów. Ankietowani artyści to między innymi Jananne al-Ani, Francis Alÿs, Yuri Ancarani, Oreet Ashery, Ed Atkins, Judith Barry, Gretchen Bender, Dara Birnbaum, Black Audio Film Collective, Brad Butler, Olga Chernysheva, James Coleman, Minerva Cuevas, Stan Douglas, Olafur Eliasson, VALIE EXPORT, Harun Farocki, Omer Fast, Morgan Fisher, Hollis Frampton, Melanie Gilligan, Joana Hadjithomas, Gary Hill, Susan Hiller, William Kentridge, Anja Kirschner, Steve McQueen, Jumana Manna, Karen Mirza, Rabih Mroué, Otolith Group, Nam June Paik, Luther Price, Yvonne Rainer, RV Ramani, Pipilotti Rist, Ben Rivers, Ryan Trecartin, Trinh T. Minh-ha, Bill Viola Pisarze to Robert Bird, Claire Bishop, Christa Blümlinger, Jonathan Crary, T.J. Demos, Jean Fisher, Tim Griffin, Andrew Grossman, Félix Guattari, Shanay Jhaveri, Sven Lütticken, Francesco Manacorda, H.G. Masters, Andrew V. Uroskie, Ian White, Maxa Zoller, Thomas Zummer.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 423 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiality / edited by Petra Lange-Berndt. - London : Whitechapel Gallery ; Cambridge : The MIT Press, 2015. - 239, [1] strona ; 21 cm.
(Documents of Contemporary Art)
Materialność pojawiła się ponownie jako temat bardzo kontestowany w sztuce najnowszej. Tendencji krytyki modernistycznej do uprzywilejowania formy nad materią towarzyszyły oparte na technice podejścia w historii sztuki, które wzmacniały koneserstwo poprzez naukę o materiałach artystycznych. Aby jednak krytycznie zainteresować się znaczeniem włosów w instalacjach Davida Hammonsa, mleka w twórczości Dietera Rotha czy lateksu w rzeźbach Evy Hesse, potrzebny jest zupełnie inny zestaw narzędzi metodologicznych. Ta antologia skupia się na momentach, w których materiały stają się świadomymi aktorami i agentami w procesach artystycznych, wikłając swoich odbiorców w sieć powiązań.
Bada rolę materialności w sztuce, która stara się poszerzyć pojęcia czasu, przestrzeni, procesu czy partycypacji. I przygląda się sposobom, w jakie materiały blokują, zakłócają lub kolidują z normami społecznymi, pojawiając się jako nieczyste formacje i niechlujne, niestabilne substancje. Ponownie analizuje pojęcie „dematerializacji”; odnosi się do materialistycznej krytyki produkcji artystycznej; bada relacje między materią a ciałami, od hierarchii płci po nikczemność i fobię; bada witalność substancji oraz koncepcje intermaterialności i transmaterialności pojawiające się w hybrydowych strefach cyfrowego eksperymentu. Ankietowani artyści to między innymi Georges Adeagbo, Carl Andre, Janine Antoni, Amy Balkin, Artur Barrio, Robert Barry, Helen Chadwick, Mel Chin, herman de vries, Mark Dion, Jimmie Durham, VALIE EXPORT, Chohreh Feyzdjou, Romuald Hazoume, Ilya Kabakov, Mike Kelley, Zoe Leonard, Anthony McCall, Teresa Margolles, Robert Morris, ORLAN, Michelangelo Pistoletto, Tino Sehgal, Shozo Shimamoto, Santiago Sierra, Robert Smithson, Simon Starling, Paul Thek, Paul Vanouse, Mierle Laderman Ukeles i Kara Walker.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 397 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Documents of Contemporary Art)
An examination of contemporary art's engagement with three modes of abstraction. This anthology reconsiders crucial aspects of abstraction's resurgence in contemporary art, exploring three equally significant strategies explored in current practice: formal abstraction, economic abstraction, and social abstraction. In the 1960s, movements as diverse as Latin American neo-concretism, op art and “eccentric abstraction” disrupted the homogeneity, universality, and rationality associated with abstraction. These modes of abstraction opened up new forms of engagement with the phenomenal world as well as the possibility of diverse readings of the same forms, ranging from formalist and transcendental to socio-economic and conceptual. In the 1980s, the writings of Peter Halley, Fredric Jameson, and others considered an increasingly abstracted world in terms of its economic, social, and political conditions—all of which were increasingly manifested through abstract codes or sites of style. Such economic abstraction is primarily addressed in art through subject or theme, but Deleuze and Guattari's notion of art as abstract machine opens up possibilities for art's role in the construction of a new kind of social reality. In more recent art, a third strand of abstraction emerges: a form of social abstraction centered on the strategy of withdrawal. Social abstraction implies stepping aside, a movement away from the mainstream, suggesting the possibilities for art to maneuver within self-organized, withdrawn initiatives in the field of cultural production. Artists surveyed include: Lee Bontecou, Louise Bourgeois, Amilcar de Castro, Paul Cézanne, Lygia Clark, Kajsa Dahlberg, Stephan Dillemuth, Marcel Duchamp, Gardar Eide Einarsson, Günther Förg, Liam Gillick, Ferreira Gullar, Jean Hélion, Eva Hesse, Jakob Jakobsen, Jasper Johns, Donald Judd, Wassily Kandinsky, Sol LeWitt, Piet Mondrian, Bruce Nauman, Hélio Oiticica, Blinky Palermo, Lygia Pape, Mai-Thu Perret, Jackson Pollock, Tobias Rehberger, Bridget Riley, Emily Roysden, Lucas Samaras, Julian Stanczak, Frank Stella, Hito Steyerl, Theo van Doesburg Writers include: Alfred H. Barr Jr., Ina Blom, Lynne Cooke, Anthony Davies, Judi Freeman, Peter Halley, Brian Holmes, Joe Houston, Fredric Jameson, Lucy R. Lippard, Sven Lütticken, Nina Möntmann, Gabriel Perez-Barreiro, Catherine Quéloz, Gerald Raunig, Irit Rogoff, Meyer Schapiro, Kirk Varnedoe, Stephan Zepke.
Badanie zaangażowania sztuki współczesnej w trzy sposoby abstrakcji. Niniejsza antologia ponownie rozważa kluczowe aspekty odrodzenia się abstrakcji w sztuce współczesnej, badając trzy równie istotne strategie wykorzystywane w obecnej praktyce: abstrakcja formalna, abstrakcja ekonomiczna i abstrakcja społeczna. W latach sześćdziesiątych ruchy tak różnorodne, jak neokonkretyzm w Ameryce Łacińskiej, op-art i „ekscentryczna abstrakcja” zakłóciły jednorodność, uniwersalność i racjonalność kojarzone z abstrakcją. Te sposoby abstrakcji otworzyły nowe formy kontaktu ze światem zjawisk, a także możliwość różnorodnego odczytania tych samych form, od formalistycznego i transcendentalnego po społeczno-ekonomiczne i konceptualne. W latach 80. pisma Petera Halleya, Fredrica Jamesona i innych rozważały coraz bardziej abstrakcyjny świat pod względem warunków ekonomicznych, społecznych i politycznych – z których wszystkie w coraz większym stopniu manifestowały się poprzez abstrakcyjne kody lub miejsca stylu. Taka abstrakcja ekonomiczna jest odnoszona w sztuce przede wszystkim poprzez temat lub temat, ale Deleuze'a i Guattariego koncepcja sztuki jako abstrakcyjnej maszyny otwiera możliwości roli sztuki w konstruowaniu nowego rodzaju rzeczywistości społecznej. W nowszej sztuce wyłania się trzeci nurt abstrakcji: forma abstrakcji społecznej skupiona na strategii wycofania. Abstrakcja społeczna oznacza odsunięcie się, odejście od głównego nurtu, zasugerowanie możliwości manewru sztuki w ramach samoorganizujących się, wycofanych inicjatyw na polu produkcji kulturalnej. Wśród ankietowanych artystów znaleźli się: Lee Bontecou, ​​​​Louise Bourgeois, Amilcar de Castro, Paul Cézanne, Lygia Clark, Kajsa Dahlberg, Stephan Dillemuth, Marcel Duchamp, Gardar Eide Einarsson, Günther Förg, Liam Gillick, Ferreira Gullar, Jean Hélion, Eva Hesse, Jakob Jakobsen, Jasper Johns, Donald Judd, Wassily Kandinsky, Sol LeWitt, Piet Mondrian, Bruce Nauman, Hélio Oiticica, Blinky Palermo, Lygia Pape, Mai-Thu Perret, Jackson Pollock, Tobias Rehberger, Bridget Riley, Emily Roysden, Lucas Samaras, Julian Stańczak, Frank Stella, Hito Steyerl, Theo van Doesburg Pisarze to: Alfred H. Barr Jr., Ina Blom, Lynne Cooke, Anthony Davies, Judi Freeman, Peter Halley, Brian Holmes, Joe Houston, Fredric Jameson, Lucy R. Lippard, Sven Lütticken, Nina Möntmann, Gabriel Perez-Barreiro, Catherine Quéloz, Gerald Raunig, Irit Rogoff, Meyer Schapiro, Kirk Varnedoe, Stephan Zepke.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 430 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej